Torsdagsreflektioner

Snart är veckan slut. Tiden bara springer i väg tycker jag.

Såg just på nyheterna att rengöringen/renoveringen av Storkyrkan är klar inför prinsessbröllopet. Stön! Visst det behövdes säkert städas och rengöras men det kostade 14 miljoner kronor!!! Hur många människor har fått avstå något livsnödvändigt för att Victoria ska gifta sig? Det går omkring en massa människor i den här stan som är hemlösa. Det finns massor med sjukskrivna som är eller snart blir utskrivna ur vårt sociala system och inte kan betala hyra m.m. Vi samtidigt ett kungahus som har en privat förmögenhet på flera miljoner kronor. Varför ska då vi skattebetalare stå för kostnaderna när en av våra medborgare ska gifta sig? De flesta av oss får betala vårt bröllop själva, eventuellt med bidrag från föräldrar. Ni får ursäkta men jag anser nog att vi borde avskaffa kungahuset och låta dessa människor leva normala liv utan bidrag från oss andra.

Men nog om det för nu. Tog en bild i en port tidigare ikväll.

Jag undrar bara varför sätter man ett par Foppa-tofflor på ett element i en port? Vem har tappat dem? Saknar inte barnet dem? Storleken var barnstorlek.

Nu åskar det. Om inte så var det någon som sprängde något väldigt nära.

See you!

One thought on “Torsdagsreflektioner

  1. Janne Hood

    Hej Rara,
    precis när du var hos mig var jag inne och kollade (så vi kunde skakat tass ju 😉 Om detta – jag var en gång för monarkin (som barn?) när de hade någon s.k. makt. Men såg renoveringen på TV igår, hur de jobbat fantastiskt – men visste inte notan förränd du skrev det. Överens, gör natthärbärgen, hjälp ensamma, barn som behöver stöd – allt, men försörja en högst ”medelmåttig familj”, nope! Foppatofflor tycker jag inte om alls. Men som du skriver, vem missar ett barns skodon? Mammor är liksom pappor olika, ibland blir jag rädd. Nu hoppas vi på en lugn vardag. Sonen ska på kortége här i stan och sedan fest hos någon inomhus. Men med mycket folk ute är det lite jobbigt. Sprit och droger är det som jag tror förstör mest. Fast det finns naturligtvis andra saker med. Jag hade hoppats på lite sol, men det duggregnar ute (bra ang kids som inte är ute lika mycket). Hoppas du får en fin Valborg, kraaam, Hooden (ändå positiv ;*)

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

