Så har en solig söndag snart gått förbi. Inte särskilt varmt men ändå. Veckoinköpen på livsmedelsbutiken gjordes. Huset är dammsuget och dottern håller på att rengöra marsvinens enorma bur. Min bil fick sig en rengöring av min bror. Ja, jag har en mycket snäll bror också. Jag skulle få tvätta min bil på hans arbetsplats men när jag kom dit med bilen så satte han igång istället. Så jag stod och pratade med min brorson Rasmus istället. Sen tog jag en liten tur för att torka bilen i fartvinden. Nej, jag höll mig till hastighetsbegränsningarna. Annars är det lugnt här.

Jag måste ju kommentera det här med Grekland. Det är lite lätt chockerande att läsa om hur det går till där nere. Jag har länge varit övertygad om att våra politiker inte är så smarta, speciellt vad gäller ekonomin, men de grekiska politikerna är ju ännu värre. Sen har jag läst att väldigt stor del av den grekiska ekonomin är svart. Alla betalar svart för det mesta, annars så händer ingenting. Om man t.ex. hamnar på sjukhus så måste man visst betala städerskan för att städa ens rum annars får man ha det skitigt. Jag vet inte om det stämmer men gör det det är det skrämmande. De må vara en av de europeiska kulturens vaggor men nationalekonomi verkar de inte ha kläm på. Hoppas att de grejar den här krisen.

En Skilla som är på väg att blomma ut.

En närbild på en av mina tulpaner, som inte har behagat slå ut ännu. Så här ser den ut lite längre ifrån.

Snart så…

Detta är solrosfrön från fågerlmatarna som ramlar emellan markplattorna och grott. Jag kommer att dra upp dem snart men jag tycker att det är lite kul. Jag ska i och för sig ha solrosor i sommar men jag tänkte sätta dem i en rabatt i stället för mellan plattorna man går på.

2 thoughts on “

  1. Ama de casa

    Det som försiggår i Grekland är ett skämt som tyvärr inte är ett skämt…
    Liiite opraktiskt att ha solrosor mellan plattorna på uteplatsen, men du kanske kan skapa en ny trädgårdttrend? 😉
    Fantastikst vilka fina bilder du tar!

  2. Alexis LeDiva

    Håller med dig gällande politikerna i grekland. jag fattar inte hur de kan låta det gå så långt att det är extrem kris där. Ett land som va ledande för inte så längesen som tog hand om andra länder i EU och nu är grekland i kris. Men deras politiker är helt … och all pengar som grekland fått /fick för bönder .. ja de pengarna åts upp av bönderna själva… så klagar de än…. men men… nångång även kriset kan drabba den starek…. Hoppas du haft en trevlig helg. Här har det vart +18 grader… jätte härligt. Önskar dig en skön vecka min vän.
    puss o kram

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

