Vad händer?

Vad är det som händer i det här landet??? Nu har ännu en ung människa mördats. Ännu ett liv som har gått till spillo. Varför? Normala människor har en spärr mot att ha ihjäl en annan människa men hur kommer det sig att den spärren inte finns hos så många numera? Går alla på Anabola steroider? Knappast. Tror de att det är som på film, att människan de just slagit, sparkat, stuckit en kniv i eller skjutit reser sig och går iväg till nästa tagning? I så fall är de otroligt mycket dummare än jag tror. Jag hoppas verkligen att det inte beror på det. Jag misstänker att en del av förklaringen kan vara vår psykvård inte ens är värd namnet längre. När politikerna bestämde sig för att stänga psyksjukhusen och skicka över ansvaret till kommunerna så var det något som gick väldigt fel. Helt plötsligt så skulle en massa människor med allvarliga psykiska problem bo för sig själva och ”vårdas” ute i det fria. Och det vet vi ju alla hur det fungerar. Inte alls!

En liten kommentar i anslutning till krisen i Grekland; skulle tro att våra styrande i hemlighet är tacksamma för att vi röstade emot Euron nu.

I övrigt har maken kommit hem från tre-dagarsvistelsen i Skellefteå och det är lugnt. Sonen ville inte träna ikväll eftersom han har en elak träningsvärk så jag slipper sitta och sova i judo-lokalen ikväll. Jag kommer antagligen att sitta i min egen soffa och sova istället.

One thought on “Vad händer?

  1. Cim

    Hello there….
    Har andats idag… = varit o klippt mig o handlat lite. 🙂 Så du kan vara lugn…
    Skönt att bara vara en dag såhär… Har inte utnyttjat mina lediga dagar förut, utan jobbat 5 dar ena veckan o 7 andra, men det funkar itne i längden, det fattade till o med jag efter ett tag!!
    Hoppas allt är bra med dig också och att du andas, både in och ut!! Ja, visst är han för söt min lilla Boston???
    Ikväll blir det mys med maken o lite tacos framför tv:n.
    Njut av livet, Bibbi, imorgon kan det vara försent!!

    Stoooor kram
    Cim

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

