Förfredag i maj

Torsdag eller förfredag, som de sa på Radio Vinyl imorse. Solen har lyst och det ser så skönt ut innifrån. Men när man kommer ut så känner man den kalla vinden. Var är värmen??

På jobbet lugnt och allt flyter på. Tre av mina arbetskamrater sitter just nu på ett stort flygplan med destination Peking. En av dem är fruktansvärt flygrädd. Han älskar att resa eller inte själva resan utan att besöka andra länder. Det måste ju vara ödets ironi att då vara så rädd för att flyga. Men det brukar ju gå bra.

Efter jobbet åkte jag och handlade, inget ovanligt men idag kom jag ihåg att köpa en chokladask som jag sedan åkte till körskolan och gav till min underbara körlärare Siw på Nackas Trafikpedagoger. Passade samtidigt på att sätta lite blommor på mammas grav. Det var ett tag sedan jag var där nu.

En bild jag tog tidigare ikväll. Jag gillar linjespelet i gallerstaketet.

One thought on “Förfredag i maj

  1. Janne Hood

    Hejsan Bibbi,
    fina tankar du delger. Gallret, konsten i det försöker jag finna – ”i betraktarens ögon”, hm … Gläsamndet i det tilltalar mig, de är annars ganska stela och färglösa. Resa gillar jag med, men OM – väljer båt. Som allergiker är det bökigt med trånga gångar – lätt skallvärk. Men man må uppoffra sig för sådana mål. Hoppas du får en fin förhelg och helg i vörigt ;*) Kraaam. Hooden ————–>

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

