Städhelg

Vår samfällighetsförening har städhelg den här helgen. Deras timing är som vanligt suverän – inte! Kallt, blåsigt och regnigt. Men eftersom jag var så otroligt intelligent så jag hade tittat på väderprognosen och konstaterat att vädret skulle bli skit så gjorde maken och jag vår del redan igår. Han jobbade halvdag och jag slutade klockan ett. Vi tömde också alla våra krukor på den gamla jorden från i fjol så att det bara är att fylla dem med ny och plantera en massa vackra blommor senare. Vet ni om att lönn-frön har en otrolig grobarhet? Framför vår huslänga så står det två vackra blodlönnar som sprider sina ”näsor” på hösten till varenda rabatt omkring. Vår del av det gemensamma är en tredjedel av en ganska stor rabatt där vi igår drog upp hundratals lönn-groddar, eller vad man nu ska kalla dem för.

Idag har vi besökt Maxi, som vanligt. På eftermiddagen så gjorde vi en raid till Sickla Köpkvarter och gjorde av med makens pengar. Dottern fick en ny baddräkt och en bikini. Väldigt snygga om ni frågar mig. Jag ville ha några varma tröjor så maken gick och hämtade ett par Peak-tröjor. De är så gudomligt sköna så de fick följa med ut från Stadium de också. Tack min älskade man!!

Båda bilderna ärligt lånade från Peaks hemsida eftersom jag inte orkade fotografera mina.

Fick med mig två långärmade t-shirts från Sisters också. Kul med kläder som inte sitter som oformliga säckar på en.

Ikväll blir det hemgjord pizza till middag och sen har ju ishockey-VM satt igång. Jag såg matchen igår där Tyskland slog USA i SD. Skitroligt! Ikväll tänker jag se Finland mot Danmark. Om allt går som förväntas så ska Finland köra över Danmark men USA borde ha slagit Tyskland också, så man kan aldrig veta i sport.

4 thoughts on “Städhelg

  1. Alexis LeDiva

    Tröjorna såg sköna ut…
    Hoppas allt är bra med dig min vän. När ska du ha semester.. ??? vi får maila…haha…
    Ha en fin vecka nu och fånga dagen så som du vill. Tackar dig på min blogg för du är en sådan fantastisk person.
    kram kram

  2. Peggy

    Smart Bibbi 🙂 jag höll på att frysa ihjäl igår när vi städade 🙂 men nu är det gjort och har jag ”tur” så jobbar jag när det är dax för höststädningen 🙂
    Ha en fin Söndag vännen!
    Kramar!

  3. Ama de casa

    Ja, trädgårdsarbete är ju inte det roligaste man kan sysselsätta sig med i ruskväder. Fiffigt av er att vara så framsynta 🙂
    Snygga fynd!

  4. annette

    Så smart att fixa Er del av jobbet redan igår, här i Norrköping har det varir regn hela dagen och 4,5 grader varmt;)

    Bra att Du köpt lite långärmat i klädväg, vi kanske behöver sådana plagg ett tag till;(

    Ha en skön lördagskväll!

    annette

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

