Två typer av virus

Måndag eftermiddag och jag har jobbat klart för idag. På arbetet alltså. Hemma finns det ju alltid saker att göra. på hemväg blev det en snabbraid in på Maxi för lite komplettering. Sonen är hemma och är sjuk igen. Enda fördelen med det är att jag slipper sitta och sova i judo-lokalen ikväll. Han verkar suga åt sig varenda virus som finns i omlopp den här våren. Våren, ja, vart tog den vägen? Det är ju för tusan 10 maj, 8 grader och duggregn ute. Hur kul är det? Inte alls om ni frågar mig. Vilket ni antagligen inte gör men ni får svar ändå.

Sonen har lyckats få in en annan typ av virus i sin dator. Maken och jag har försökt få bort skiten men inte lyckats. Jag konstaterade att vi blir antagligen tvugna att formatera om hans hårddisk för att få bort det. Numera när man köper en dator så får man ju inte med någon CD med styrprogrammet, Vista i det här fallet, så jag ringde supporten på HP för att få en återställnings-cd hemskickad. Gick inget vidare. Det visade sig att hans dator är en Packard Bell och inte alls någon HP. Resten av familjen har HP-datorer så misstaget är lättförklarligt. Det gick mycket bättre när jag ringde till Packard Bell men det skulle ta en till två veckor innan vi fick hem cd-skivorna. Så länge får han ge f-n i sin dator.

Hockey-VM är ju i full gång nu. Jag såg matchen mellan Danmark och Finland i lördags. Jätteskrällen var ett faktum efter slutsignalen. Danmark vann. Det var länge sedan jag såg ett så dåligt finskt landslag. De brukar vara jättebra och kul att titta på men deras insats i lördags var pinsam.

Igår lirade Sverige mot Norge. Våra svenska pojkar vann med 5-2 men norrmännen gjorde bra motstånd i två perioder. De har ju en del mycket bra spelare i laget, någon eller några NHL-proffs och en del elitseriespelare bl.a. från Modo. Tyvärr orkade jag inte sitta uppe och titta på sista perioden men jag hörde på radion i morse att Weinhandel hade lekstuga i tredje. Kan blir ett mycket intressant och kul VM det här när Tyskland, Danmark och Norge börjar hosta upp sig.

Eventuellt återkommer jag senare med någon kommentar om nyhetsflödet om jag hittar något som retar upp mig tillräckligt.

One thought on “Två typer av virus

  1. Ama de casa

    Jag har alltid tyckt att april är för sent för hockey-VM, men nu spelar dom i MAJ??? Inte konstigt att våren kom av sig…
    🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

