Torsdag som lördag

Kristi Himmelfärdsdag och torsdag fast det känns väldigt mycket som lördag. Men jag är bara ledig idag för imorgon ska jag jobba några timmar. Min kollega och jag kom överrens om att vi syns på jobbet när vi vaknat utan väckarklocka. Låter som ganska bra arbetstider tycker jag. Idag blir det mest att softa i soffan. Maken ska börja fixa inför sin resa som tar sin början på lördag. Philadelphia nästa för hans del. En annan får stanna hemma och fortsätta med vardagens slit och släp.

Imorse när jag klev upp så sken solen så vackert och det var riktigt skönt ute. Men nu har det mulnat på precis som SMHI sa. Det är ju inte så ofta de har rätt så varför var det nödvändigt att ha det idag?

Nu börjar mina tulpaner veckla ut sig lite. Ett par dagars sol och värme skulle göra susen.

Så här långt har knopparna på Löjtnantshjärtana kommit.

Ytan på vårt nya glasbord på framsidan i närbild.

2 thoughts on “Torsdag som lördag

  1. Alexis LeDiva

    Jag kände ingen skillnad från igår och idag…ehe… kanske för man är ledig.
    Fina bilder som vanligt… gilla dock glasbordet mer…riktigt fantasifull.
    Önskar dig en härlig trevlig helg.
    Stor kram

  2. Ama de casa

    Fantastiska bilder som vanligt!
    Ett par timmars jobb när man har vaknat till låter ju inte så farligt – även om ledighet smäller högre 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

