What a day!

Vilken dag! Maken for iväg med taxi klockan sju i morse och jag stod på trappan i morgonrock och vinkade av honom med en vit näsduk. Det lät ju bra även om sanningen inte var riktigt så gullig. Snarare att jag släpade mig ur sängen och låste dörren efter honom när han drog iväg. Tidpunkten stämmer tyvärr. Hans destination är Philadelphia, USA. Han skulle på någon konferens för data/cad-nördar och vara borta i en vecka. Detta betyder att det blir lugnt här hemma.

Idag har jag och mina barn varit väldigt duktiga. Dottern och jag åkte och handlade inför morgondagen. Väl hemkomna så satte vi igång med städningen. Ett flertal saker har förflyttats från fel plats till rätt plats. Huset har avdimmifierats,  golven har blivit våttorkade, toaletterna skiner som solen, jag har förflyttat alla krukor som stod på gräsmattan till sina platser, smultronplantorna är flyttade från en rabatt till en annan samt planterat solrosor i den gamla smultronrabatten. Jo visst, dottern har hunnit baka en omgång italienska kanelkakor. Emellan alla sysslor passade vi på att sitta ute och pausa ibland i det helt underbara vädret vi har idag. Välkommen sommar!

Imorgon ska här bakas och lagas mat tillsammans med min bror, hans barn och vår far. Vi ska fira bror och hans son. Okej, sonen fyllde år igår men han var borta med sin tjej då så vi firar honom imorgon också.

Mina tulpaner har börjat slå ut och jag passade på att ta några bilder mitt i alltihopa idag.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

