Sommar, sommar, sommar

Värmen är här!! Nu ska vi bara få hyresvärden på jobbet att fixa ventilationen. Vi har ingen alls utan kör med öppna fönster för att få in lite syre. Temperaturen inomhus har legat på runt 27 grader idag. Bådar gott för sommaren. Men i övrigt är det helt underbart att man äntligen kan sitta ute och fika utan att frysa häcken av sig.

Efter jobbet åkte dottern och jag till Sickla Köpkvarter. Jag ville ha en par lite svalare skor som inte var sandaler. HIttade ett par skitsnygga och bekväma. Om jag kommer ihåg det så ska jag ta en bild på dem imorgon. Vi tittade in på Esprit och jag hittade en snygg blusaktig sak i duvblått, dottern fick ett par linnebyxor och en t-shirt.

Min far och bror tittade förbi nu på kvällen och vi satt ute och fikade. Så könt. Nu är det hockey som gäller; Sverige mot Schweiz.

Så länge får ni några bilder på mina vackra tulpaner.

Och nej, jag har inte en aning om vad de heter men de är vackra.

4 thoughts on “Sommar, sommar, sommar

  1. Janne Hood

    Hej rara,
    vad skönt att ni också haft det gött idag, plus tjugo i skuggan hade vi väl i väst. Svårt klä sig nu, lagom är vad? Ventilationen är också lite udda här, vi har, men den är låg genomströmning på. Hoppas vi får nån dag till och en bra vecka önskas dig!!! Tulpanerna, just lovely – som engelska kn´vinnor säger. Vilken närhet! Kraam, Hooden —>

  2. Mannen

    Fina blommor kommer vael naer dessa har blommat ut.
    Maten var fin synd att jag inte fick smaka det.
    Puss o Kram Mannen din

  3. Peggy

    Åh vilka underbara blommor! Ja jag försöker att köpa lite färgstarka kläder ibland, det piggar upp lite 🙂 vilken värme ni har! vi har haft varmt och gott i dag oxå men det kom regn på eftermiddagen som sabbade lite….Ja jäklar vad trött jag blev i kroppen när jag kravlade runt och plockade maskrosor 😉 men skönt när det var färdigt!
    Ha en fin kväll….kollar du oxå på hockey 😉
    Kram!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

