Blandad kompott

Den här veckan har varit konstig. Jag har legat lite efter i det här med veckodagarna. Var helt övertygad om att det var onsdag idag ända tills jag tittade i almanackan. Inte för att jag blev stressad för jag fick iväg lönerna igår. Idag har det fortsatt med detta underbara väder. Vädret för helgen är det tydligen lite delade meningar om. En del säger att värmen ska fortsätta, andra att det kommer in kalluft från norr. Jag håller på värmeförespråkarna.

I hockey-VM så har Sverige besegrat Danmark i kväll trots att Modo-spelaren Morten Madsen gjorde mål. Nu får våra pojkar spela semifinal mot Tjeckien på lördag. Nu börjar det bli intressant. Men jag måste ge Danmark en stor eloge för ett otroligt fint VM. Synd att vi skulle möta dem redan nu bara.

Och denna hemska bussolyckan igår. Ett gäng äldre människor på utflykt på Ekerö fick uppleva ett mycket ovälkommet äventyr. En fick sätta livet till och många blev skadade. Det ska bli intressant att se vad haverikommissionen kommer fram till för orsak. Min alldeles egna spekulation är att bussföraren snackade i mobiltelefon, sms-ade eller slumrade till. En annan möjlighet är ju att han försökte väja lite för en mötande men kom för långt ut på den mjuka kanten av vägen. Oavsett så är det oerhört tragiskt.

Det är väldigt lugnt här hemma. Maken är ju i Philadelphia den här veckan på nörd-konferens. Han försökte få en biljett till Flyers match i måndags (tror jag det var)  men han lyckades inte. Synd för honom men jag slapp bli avundsjuk. Nu har han suttit och lyssnat på en massa föredrag och workshops tisdag, onsdag och torsdag. Imorgon åker han mot hemlandet igen. Det är lite tomt framför allt när man ska sova men jag har legat och vräkt mig i vår stora säng de här nätterna han har varit borta. Men det ska bli väldigt skönt att få hem maken. Me love him!

Har ni sett vad allting har slagit ut och börjat blomma. Jättejobbigt för oss allergiker men jag tar det för det är så vackert. Och då måste man ju ut och fotografera.

En Mahonia som växer mellan gångvägen och ett litet berg blommer för fullt.

En liten lönn vid samma berg håller på att veckla ut sina löv.

3 thoughts on “Blandad kompott

  1. Bibbi Inläggets författare

    Nej, jag är inte proffs utan en glad amatör som älskar att fota. Har haft den hobbyn ordentligt sedan 1981.

  2. Jeanette

    hej. vad fina bilder du har:). Nice. Kom just in på din blogg första gången. Är du proffsfotograf eller?
    ha en fin dag!

  3. anne

    Det är fler än du som är dagvilla! Hela veckan har gått som en virvelvind, har jag inte jobbat som en vettvilling så har jag kraschat i soffan och sovit som en gris efter en kort, föregående natt.

    Och nu är jag förkyld också….

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

