Trädgårdsarbete och sorgligheter

Idag blir det inga nya foton, mest för att jag inte ens har tagit i min kamera igår eller idag.

Gårdagen tillbringades till att börja med på jobbet som vanligt. Väl hemma så ägnade jag mig åt att bära krukor och stora säckar med jord samt plantera de blommor vi var och köpte i söndagsregnet. Dottern och jag fyllde dessutom några krukor med bara jord och sådde Blomsterkrasse, Persilja, Rädisor och Chili. När det var gjort så drog vi iväg till Blomsterlandet och inhandlade lite fler blommor som även de fick förmånen att planteras i mina vackra krukor. Nu har jag bara två jättelånga balkonglådor och en mediumkruka att handla växter till. Kan meddela att i övrigt så blommar Löjtnantshjärtana för fullt, några av tulpanerna håller på att blomma över, Aklejan har blomstänglar på G och smultronen har börjat blomma. 

När dottern kom hem från skolan igår gav hon mig en chock och en mycket sorglig nyhet. Dottern till en av min brors arbetskamrater har avlidit. N var i sydamerika hos sin farmor för att hjälpa henne efter jordbävningen som inträffade för ett par månader sedan. Där har hon tydligen råkat ut för en olycka, hur tvistar de lärde om, och ramlat ner i en djup brunn och brutit nacken. Hon bör ha varit någonstans runt 18 år, tror jag. Hennes lillasyster går i sonens klass samt att deras mor var vän med min svägerska (dog maj 1999) så jag har känt den familjen i över 20 år. Så vansinnigt tragiskt att det är svårt att sätta ord på. Mina tankar går till C och B samt syskonen.

Ett ljus för N.

2 thoughts on “Trädgårdsarbete och sorgligheter

  1. Catarina

    Nu är det nog fastställt, hon skulle plocka persika eller mango eller något, men nådde inte så hon ställde sig på ett par plankor som låg över en brunn. Men plankorna höll inte så hon slog huvudet i brunnen och blev medvetslös under vattnet. ;(

    R.I.P

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

