Nedåt, uppåt och lite mitt emellan

Så var snart veckan slut. Fick höra lite mer om den tragiska olyckan av brorsan idag. Hon skulle åkt hem i tisdags. Fick också höra att hon hunnit bli 22 år. Attans vad tiden går. Det gör ont när jag tänker på det hela.

Nu övergår vi till något trevligare. I tisdags fick älskade Mira (länk till höger) och hennes man en liten son. Dramatiskt värre med kejsarsnitt, stor blodförlust m.m. och konstaterande av att hon hade tur som klarade sig. Men hon mår nu, efter omständigheterna, bra. Lillprinsen mår nog bättre än mamman. Men ett STORT GRATTIS till Mira och Tobias!!

Lite bilder kanske kan förnöja.

En av de blommor jag köpte häromdagen som jag inte har en susning om vad den heter. Måste leta reda på kvittot där namnet stod.

Detta, mina vänner, är en smultronblomma. Den där gula, taggiga saken i mitten är det som kommer att bli ett rött underbart gott bär om ett antal veckor.

Och nu Ama de Casa, så här ser Lavendel ut:

Som bonus får du en närbild på en av blommorna också. 😉

Så, nu vet du vad du ska leta efter. Önskar er alla en underbar fredag.

4 thoughts on “Nedåt, uppåt och lite mitt emellan

  1. Fibromorsan

    Svimma inte av chocken…. men jo, du ser rätt – jag har hittat hit igen 😀
    Härliga foton som vanligt! Jag borde ut o slita lite på mina närbildslinser med inser jag!
    Usch vad sorgligt med 22-åringen (har läst om det längre ner med)
    Hoppas allt e bra med dej annars!
    Många kramar

  2. Alexis LeDiva

    Hej vännen… nu är helgen här och ta och njut. Hoppas allt är bra med dig. Visst går man både upp o ner och ibland om man har tur så hamnar man i mitten någonstans… men så är det tyvärr .
    Livet är en dans men inte alltid på rosor…. och det har sina fördelar oxå att det inte ständigt är på rosor.

    Här är det allt relativt … fundrar på bestämma någon dag för fika… Vi måste ses alltså…haha… längtar.
    Ha en fantastiskt helg och ta vara på dig och unna dig något riktigt bra.
    kram kram

  3. Ama de casa

    Mycket tragiskt…
    Och en liten solskenshistoria på det – Grattis till mamma och barn 🙂
    Men? Sådär ser inte min lavendel ut… Måste finnas många varianter 😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

