Melodifestivalskommentarer

Jaha, så har dottern bestämt att vi ska titta på Melodifestivalen. De har kommit fram till låt nummer 10 just nu och hittills har ingen låt fastnat hos mig. Tänkte att jag ska kommentera resten av låtarna efterhand nu för att hålla mig vaken.

Just nu sjunger en illa klädd kvinna Irlands bidrag. Hon kan sjunga men låten är tråkig och hennes klänning så vansinnigt ful.

Grekland: Vitklädd man med svarta stövlar. Rytmiskt men jag vet inte om jag gillar den. Show är det i alla fall. Bör nog ses live för att uppskattas.

United Kingdom: Pop???? sjungen av en tönt. Johnny Logan-wanna-be med en så tråååkig låt. Pinsamt!

Georgien: Tjej i röd klänning som står och skriker. Gud, vad jag är trött på alla dramatiska ballader!

Turkiet: Ser ut lite som The Ark i turkisk tappning. Anfallsframkallande ljussättning. Går inte att beskriva låten men inget jag faller för.

Albanien: Madonna-wanna-be med Edward Scissorhands spelande el-fiol och nunnorna från En värsting till syster som kör. Genomsnittspoplåt.

Island: En lampskärm som sjunger. Låten säger mig absolut ingenting. Tråkig.

Ukraina: Mystisk tjej med stor huva som täcker huvudet. Under huvan har tjejen en nästan genomskinlig hudfärgad ”klänning”. Urusel engelska. Deprimerande och mystisk låt.

Frankrike: Ett gäng vitklädda människor som hoppar omkring på scenen och sjunger allé allé. Kommer att slå på dagis.

Rumänien: En tjej som påminner starkt om en ung Pricilla Presley och en man som, jag vet inte hur jag ska beskriva honom. Men de sitter vid ett plexiglas”piano”. Låten? Vet inte. Lite udda men inget speciellt i mina öron.

Ryssland: Ballad. Väldigt rysk och dramatisk men gjord med humor. Kul!

Armenien: Tjej med otroliga hårförlångningar och en push-up som gör att jag tvivlar på att hennes bröst kommer att hålla sig innanför tyget. Låten? Det svänger men jag får en känsla av att den är bättre på orginalspråket.

Portugal: En Disneylåt-kopia.

Nu avbryter jag för min galla har börjat jävlas. Ska ta en tablett och gå och lägga mig.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

