Lite reflektioner från dagen som gått

Idag när var ute på parkeringen/gården på jobbet så la jag märke till att det singlade ner vissna och halv ruttnande löv från taket. Jag tittade upp och såg först ingenting. Efter en liten stund såg jag en liten skata, troligen en väldigt ung skata, som gick i hängrännan och kastade ut skräpet. Jag måste säga att vår hyresvärd är skicklig när han kan få skatorna att jobba åt sig med att rensa hängrännorna. Okej, den letade antagligen mat men jag tycker den första förklaringen var bättre.

En annan sak jag kom att tänka på när jag satt på lastkajen en stund var detta eviga brus som omger en i och omkring tätbebyggda områden – ljudföroreningar. Fåglarna sjöng så vackert men de överröstades nästan hela tiden av detta förbaskade trafikbuller. Det är aldrig riktigt tyst här. När man går ut på vår framsida en söndgsmorgon och sätter sig så är det vanligen ingen eller väldigt lite trafik igång. Man hör fåglarna kvittra OCH den förbannade luftkonditioneringen från dagiset bredvid. Det j-la aggregatet står och går dygnet runt året runt. Varför kan de inte sätta timer på eländet så att det inte står och går när ingen är där? Jag längtar till landet där det faktiskt är tyst innan vår underbara och tokiga granne hittar sin gräsklippare alternativt traktor.

One thought on “Lite reflektioner från dagen som gått

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

