6 juni

 juni – Sveriges Nationaldag. Ni har väl firat ordentligt? Inte? Okej, vi är inga norrmän så vi drar inte ut på gatorna och viftar med flaggorna. Men jag är stolt över mitt land och att vara svensk. Men det ligger inte riktigt för mig att springa på stan och sjunga nationalsången. Vi hängde ut svenska flaggan, köpte en god cheesecake och fikade i solen på framsidan.

Helgen i övrigt har inneburit det vanliga; handling, städning, tvätt och inköp av två blusar till mig. Okej, jag brukar inte köpa blusar varje helg men det övriga är ju som vanligt. Eftersom vädret har varit så underbart så har jag ägnat mig åt lite trädgårdsarbete också. Ogräs, som är fel växt på fel plats, har en förmåga att poppa upp där man inte vill ha det och då är det min uppgift att förflytta det från rabatten till de sällare jaktmarkerna. Emellanåt så sätter man sig och tar ett glas isté och bara njuter. En lugn och skön helg med andra ord.

Jo, jag har tagit några bilder också.

Syrénerna blommar för fullt och doftar så underbart.

Ett motorcykelhandtag i närbild.

En detaljbild på hur det såg ut lite här och var innan jag städade och rensade där ute.

Is-té. Såååå gott!

Ett spindelnät mellan oss och ena grannen. Jag tog en blomspruta och duschade det så att det skulle synas bättre.

Nu tar vi nya tag och jobbar oss igenom den här veckan också. Det är ju sommar!

3 thoughts on “6 juni

  1. Janne Hood

    Hej vännen!
    Tack för dina besök, glad att några hänger kvar 🙂 Åh, dina bilder gör en aldrig besviken, syrénerna kan man riktigt känna doften av, sommar ute och i din lins 😉 Jag ska äta penicillin åtta dagar till, orkar nada och munnen är bara sårig. Men vad gör det? Jag är ganska tjatig privat så nu ransonerar jag ;*) Ha en fin vecka, kramiz, Hooden —->

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

