Sonen grejade det!

Så var vi hemma igen från Eriks Gondolen. Jag är supermätt. Alla utom dottern är nöjda. Hon hade hellre käkat pizza. Maken och jag började med var sin martini. Min middag bestod av löjromstoast till förrätt, huvudrätten var grillad hälleflundra med hollandaisesås, vit sparris och färskpotatis. Efter det lyckades jag klämma i mig en kopp cappuccino och en liten chokladganashe med hallonsorbet. Allt detta intogs under en tid av drygt 2,5 timmar. Maken och jag delade en flaska vin och jag kan lugnt säga att maken fick dricka det mesta eftersom jag ska köra bil imorgon bitti. Men nu har jag bytt om till myskläder och sitter i soffan och jäser. Just nu känns det som att frukosten imorgon bitti är en helt onödig måltid. Och varför blir man så otroligt sömnig efter en så bastant måltid?!

Ett jättegrattis till sonen! Tänk att han klarade sig igenom grundskolan utan att slå ihjäl sina klasskompisar och med väldigt bra betyg. Det känns så förbannat bra att han grejade det trots alla olyckskorpar och mobbare. Här hemma har vi snackar mycket genom åren och jag har peppat honom så mycket det bara går. I skolan har han haft hjälp av en del mycket bra människor som ställt upp för honom mot mobbarna och en del mindre begåvade lärare som han haft. Hans ett år äldre kusin med kompisar fanns där när det var som värst. Tack D och N, ni är guld värda, glöm aldrig det! Bland lärarna utmärker sig en man som älskar sitt jobb med ungdomar och som hjälpt sonen både i de ämnen han undervisar i och funnits där som stöd och hjälp mot de stökiga klasskamraterna. Tack Håkan, du är outstanding!

Om ett tag så skickar de hem betygen och det ska bli spännande att se om sonen får ihop de poäng han behöver för att komma in på den utbildning han vill.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

