Fram och tillbaka

Det är fullt upp just nu. Idag, och även igår, har jag jobbat längre än vanligt. Måste hinna med en hel del saker på jobbet eftersom jag tänker vara ledig fredag och måndag. Här hemma har sommarlovet börjat för ungarna. Sonen sommarjobbar dock och kliver upp en halvtimme före mig. Han börjat jobba klockan sju. Dottern däremot får sova hur länge hon vill.

När jag väl kom hem idag så höll hon på att baka muffins. De är jättgoda. Själv hade jag glömt mitt eländiga inloggningskort till banken på jobbet så jag slängde mig i bilen och drog iväg och hämtade det. Det var nödvändigt. En räkning skulle betalas och det är lite svårt att ta sig in på banken utan den där skiten. Nej, jag gillar inte bankens nya giv med dosa och kort. Det tar så otroligt mycket längre tid att logga in på banken med det än med säkerhetsprogram och bank-id. Både min kära kollega och jag loggar in på banken hur många gånger som helst per dag så det är mycket störande. Enligt uppgift så är det dessutom mest ett spel för gallerierna eftersom Handelsbanken hade ett av de säkraste inloggningssystemen redan innan. Nog klagat på det för den här gången men jag lär antagligen återkomma i ämnet.

Efter andra hemkomsten ställde jag mig och stekte pannkakor. Normalt så gör jag en smet på fem ägg men idag hade jag bestämt mig för att göra den på sju ägg. Tänkte frysa in så ungarna kunde ha och äta. Nu har jag dessutom vikt in den rena tvätten och kört igång en ny maskin med skitiga kläder. I ett svagt ögonblick där vid pannkaksstekningen så lovade jag dessutom att köra lite Wii med dottern. Puh! Har man lovat så har man så nu ska jag bara putsa mina glasögon så jag ser vad jag håller på med. När hon kört slut på sin mor så ska jag ta min bloggpromenad.

One thought on “Fram och tillbaka

  1. Ama de casa

    Jag har också tvättat idag. Det gick så bra så. Två tvättar hänger på taket.
    Men torkningen går det sämre med – det har börjat regna…
    🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

