Effektivitet och ointressanta nyheter

Onsdag och jag har varit effektiv på jobbet idag. Hur det gick till vet jag inte men ibland överraskar man sig själv. 

Läste nyheterna på nätet på lunchen idag och kunde konstatera att dagens största nyhet just då vara att kungen och Daniel går halva vägen var. ????? Tänk att det har inte hänt något större i hela världen än detta. Intresset för vår kronprinsessas bröllop verkar vara störst hos journalisterna och media. När man pratar med folk omkring sig så har jag inte hittat någon som bryr sig. Till och med hotellen har börjat sänka sina priser till hälften på grund av att anstormningen helt uteblivit. En annan störande grej för oss som bor här är att de håller på att spärra av halva stan. Ganska irriterande när man har jobb som skall utföras inom eller i närheten av detta och så kommer man inte fram p.g.a. alla avspärrningar.

Det har visst varit en jordbävning i vårt vackra land också. Tja, det händer väl lite då och då och styrkan är ju inget att skryta med direkt. Lite skaller i fönstren och kanske en och annan pryl som står ostadigt ramlar i golvet men vaddå? Är det något att ens skriva om? Jordbävningarna som sker lite här och var runt om jorden vid förkastningarna är lite mer nyheter i mina ögon. Men vad kan man begära av en journalistkår som anser att allt som händer svenskar och ett kungabröllop är höjden av nyheter. Det verkar som om de har gått i lära hos de amerikanska journalisterna. De anser ju att allt utanför USA är av mycket litet intresse.

Tog lite bilder tidigare ikväll.

One thought on “Effektivitet och ointressanta nyheter

  1. Ama de casa

    Vilken effektfull himmel!
    Ja, det ska bli rätt skönt när bröloppet är över… Fast jag kommer ju självklart att titta – men fram till dess hoppar jag över dom flesta kungliga nyheterna.
    🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

