Värmen har kommit

Så var midsommarhelgen över och tillbaka på jobbet. Två veckor kvar till semestern.

Jag vet att jag har tjatat om att jag vill att värmen skulle komma och nu har den det. Men det är INTE kul att behöva jobba när det är så varmt. Och i morgon ska det bli ännu varmare. Det känns ju jättebra eftersom huset jag jobbar i inte har någon som helst kylning utan är mer som en plåtlåda som blir vansinnigt varm på sommaren och kall på vintern. Det ska vara lagom värme när jag jobbar, inte så här varmt att man inte orkar tänka ordentligt. Värmen ska komma när jag är ledig. Okej, jag sov dåligt i natt och har gjort så några nätter nu så det KAN vara en orsak till att jag inte tål värmen så bra just nu. Så nu har jag gnällt klart för den här gången.

Helgen har varit lugn och skön. Lördagen tillbringade jag med att sy åtta gardiner som jag tänker hänga upp på landet. Passade på att lägga upp ett par byxor också. I går, söndag, var jag med dottern och letade bl.a. svala skor till henne på Sickla Köpkvarter. Äntligen hittade hon några som satt bra. Scorett hade rea eller en drive med köp två och betala för ett par. Ja, hon fick två par skor. Köpte en klänning och en kjol på Gina Tricot till henne också. Det jag skulle ha var stora öljetter (ringar) till ett par gardiner osm jag ska sy till vårt sovrum och det hittade jag också.

Som avslutning får ni en bild från det regniga norrland osm jag tog förra helgen.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

