Idag ligger jag lite före

Idag vaknade jag med den fasta övertygelsen att det var onsdag. Varje gång jag kollade almanackan så blev jag glatt överraskad av att det var tisdag. Men känslan hela dan har varit – onsdag. Blir intressant att se hur det blir i morgon.

Förutom att telefonen har ringt i ett på jobbet så är det ganska lugnt just nu. Lugnet före stormen nästa vecka. Men det är bara att ta en sak i taget så brukar det lösa sig. Efter jobbet åkte dottern och jag till Forum och gjorde ett studiebesök hos The Body Shop. Det var länge sedan jag var inne i en av deras butiker. När jag jobbade inne i stan så hade jag en Body Shop-butik i porten bredvid som ofta fick besök av mig. De har mycket bra grejer där. Idag hittade jag min favorittvål – olivtvål, en burk bodybutter, oliv det också samt en tub med något som förhoppningsvis kan hjälpa mig att få lite styrsel på håret.

Efter det åkte vi till Blomsterlandet för att fylla upp en rabatt och ersätta en avliden växt. Jag köpte fyra Aklejor, två Guldaklejor och två Japanska Aklejor. De japanska ska få blå blommor så den rabatten kommer att vara den svenska rabatten i fortsättningen. Sen köpte jag en cool vit blomma. Vad den heter har jag ingen aning om men den är läcker.

Guldaklejan

Den vita vad-det-nu-är.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

