Ännu hetare helg

Åter söndag kväll (nästan) och en mycket varm helg är snart slut. En vecka kvar till semestern. Igår tillbringade vi ett antal timmar på Sickla Köpkvarter och letade sandaler och, det svåraste, shorts till sonen. I alla affärer utom en, de sista vi besökte, hade för stora storlekar. Sonen är tydligen för smal för de vuxenstorlekar de har. Det slutade med Best of Brands som kunde ta fram några han kunde ha. Men varför är det alltid den dyraste affären som har bäst sortiment och flest storlekar? Ja, ja, nu har han i alla fall två par. Jo då, sandaler hittade vi också. De var åtminstone på rea. Det bästa med att vara där var att det var svalt och skönt inne.

Temperaturen har legat mellan 30 och 35 grader här hela helgen. Nej, gillar inte att ligga på en strand och steka mig. Jag får solutslag i form av brännblåsor och hela jag ser ut som en nykokt kräfta. Det är inte särskilt skönt eller kul. Däremot älskar jag att bada men tyvärr så hänger solandet och badandet ihop många gånger. Så igår när vi kommit hem så roade jag mig med att sy nya gardiner till vårt sovrum.

Idag var det den vanliga veckhandlingen och tvättning av altangolv på baksidan som stod på schemat. I ett sinnessvagt ögonblick funderade jag på att tvätta fönster också men strax efter kom jag på bättre tankar och lät bli. Man blir väldigt slö i den här värmen. Maken gjorde Gazpacho till middag. Det var perfekt med en iskall soppa idag. God var den också.

Ni får ingen bild idag, mest beroende på att jag inte tagit någon i helgen. Ska försöka komma på vad jag ska fotografera till veckans Fototriss. Ämnet är Avvikande men jag har inte fått någon idé än. Har ni några bra, eller dåliga, så lämna gärna en kommentar så får vi se vad jag gör av dem.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

