Semesterrapport 100717

Första semesterveckan har gått och jag bara njuter. Vädret är underbart och jag befinner mig fortfarande på vårt smultronställe med familjen.

Det mobila bredbandet varierar kraftigt i snabbhet här så det är största anledningen till att jag inte besökt mina vanliga bloggare på bloggpromenadlistan. Får se om snabbheten jag har just nu håller i sig så jag hinner titta in till några av er i alla fall.

Några händelser från veckan som gått är att jag har lyckats få bort några möss som roade sig i köket här. Grävlingsjäveln var tillbaka under huset i natt. Tyvärr såg jag aldrig eländet men vi såg spåren imorse. Nu är det KRIG! Död grävling = bra grävling.

Vi har ett gäng små söta skogsödlor som bor under verandan också. Imorse så lyckades jag fotografera en av dem med närbildslinserna på kameran. De är coola djur tycker jag. Men eftersom ni fick en ödlebild i förra inlägget så besparar jag er en liknande bild.

Maken åker ut på sjön och fiskar efter frukost nu sedan vi fick båten i sjön. Då får jag det ännu lugnare för ungarna brukar sova till elva-tolv-ett. På eftermiddagen brukar jag ta mig en tupplur i hängmattan. Jo, det börjar med att jag läser men sen klipper ögonlocken så då är det bara att slå ihop boken och slumra en stund.

Min utsikt från hängmattan är helt okej.

I morse när vi kom ut på verandan så var gräsmattan full med sådana här små, ca 5 cm i diameter, spindelnät som var fulla med dagg. Det var bara att gå in efter kameran och ta dagens första bilder innan frukosten. Dropparna är nästan mikroskopiskt små.

2 thoughts on “Semesterrapport 100717

  1. Peggy

    Åh vilka härliga bilder! njut och ha det gott 🙂 själv åker jag till Spanien på Tisdag morgon 🙂 Kommer att ha med datorn och försöka köpa mig ett ”Spanskt mobilt bredband” för jag får ett spel på tröga sega internet café 🙂
    Ha d gott vännen så hörs vi!
    KRAM!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

