Semesterrapport 100720

Ytterligare en rapport från Foppaland.

Det snackas ju om att det skulle vara så mycket mygg och knott här uppe i norrland men jag kan meddela att det är skitsnack. I alla fall i år. Däremot har vi förbannat mycket broms och därmed också en himla massa bromsbett. Jag föredrar nog mygg före bromsar. De här bromsarna, som är överallt, nöjer sig inte med ett snyggt litet stick, som myggorna, utan de ska helst ta ett stort bett och det gör j-igt ont.

Idag har vi varit kulturella. Ja, inte sonen då. Han var hemma och sov. Men jag, maken och dottern åkte in till Ö-vik och gick på museum. Ö-viks museum har en förmåga att locka hit utställningar som inget annat museum i Sverige. För ett par år sedan så hade de lyckats få hit Star Wars-utställningen och ännu tidigare har de haft en stor Elvis-utställning. Årets utställning är Andy Warhols alster. Alla som är konstintresserade eller födda före 1980 vet vem det är- Eller var, han dog 1987. Jag och maken tyckte det var kul att se tavlorna, dottern kanske inte lika förtjust. Tittade på tavlorna, köpte lite souvernirer och åkte hem. Innan utställningsbesöket inhandlades bl.a. en elhyvel så här ska snickras. Jag har fått två stora skivor av en stor björk som jag ska göra sängbord av. Återkommer med bilder om jag lyckas.

Smultronen som dottern och jag plockade och åt upp igår.

One thought on “Semesterrapport 100720

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

