Semesterrapport 100724

Plats: Fortfarande Foppaland.

Först: GRATTIS E-L. Hoppas du har riktigt trevligt nere i Skagen.

Jo, jag är kvar på landet och njuter. Maken och jag var inne i den stora staden Ö-vik och gjorde lite inköp innan vi snabbt tog oss tillbaka till skogen. Sedan har jag stått i snickerboa och hyvlat och slipat på mina björkskivor. Vilket år som helst kommer de att bli klara att användas som sängbord. Medan jag stod och dammade ner mig och allt annat så gjorde maken och dottern caesarsallad och rabarberpaj. Det var mumsigt! När vi var klara med middagen ochs att på verandan och njöt av tystnaden så hittade vår käre granne i granngården sin grästrimmer. Så under cirka en timmes tid så hade vi galen man med vispa som störde friden. Sedan tror jag faktiskt att hans fru påpekade att det var lördagskväll och att hon ville ha lite lugn och ro så han la av. Men man får väl vara tacksam över att det var på kvällen. När vi hade köpt huset här på 1980-talet så brukade han sätta igång med gräsklipparen eller traktorn vid sju på morgonen. Det bör påpekas att han inte är bonde av något slag. Till slut tröttnade hans fru och döttrar så de lyckades övertala honom att vänta med sådant som låter till efter klockan nio på dagarna. Jag bör nog tillägga att vi har underbart trevliga grannar.

Lite bilder som jag tagit sedan sist.

Vi fick lite regn härom dagen och då blev det en vacker regnbåge.

En svala gör ingen sommar men här är några fler så det är nog sommar i alla fall.

Vi befinner oss, som sagt var, mitt ute i de djupa norrländska skogarna.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

