Sista semesterrapporten

Så var man hemma i stan igen då. Eller okej då, vi åkte hem i torsdags eftermiddag och kom hem halv elva på kvällen.

I tidags tog maken och jag oss en liten tur till Ramsele. Inte direkt första stället man tänker på när det gäller utflykter men deras lilla ishall hade ett antal orsaker till att åka dit. Till exempel Peter Forsberg, Markus Näslund, Mats Zuccarllo Aasen, Per Svartvadet, Niklas Sundström, Daniel och Henrik Sedin, Victor Hedman m.fl. Med andra ord Icebreakers. Icebreakers och Hockeyproffsens stiftelse startades av Peter Foppa Forsberg och de delar ut pengar till vård och annan behandling av barn och ungdomar i Västernorrlands län. Gå gärna in på deras hemsida och kolla. I Rafnahallen var det svinkallt och ståplatsläktare som de försökte tränga in betydligt fler åskådare på än vad som fick plats. Kan väl säga att om jag ska se hockey live igen så fördrar jag Globen eller möjligen Fjällräven Center. Framför allt ska det vara sittplats.

Men oavsett kyla och ståplats så var det roligt att se alla dessa underbara ishockeyspelare ha kul på isen. Lyckades få några bra bilder och den ovan är en av dem. De andra behåller jag för mig själv.

På vägen hem från Ramsele åkte vi bland annat längs Faxälven och så här vackert var det.

Jag tog en hel del bilder på vägen hem i torsdags också men jag kan ju inte lägga ut alla men en får ni. På det stora Y:et i betong utanför Midlanda.

På måndag är det dags för jobb igen och jag vet vad som väntar efter fyra veckors ledighet. Men det är bara att beta av allting så fixar det sig. Det brukar ta någon vecka innan man har lyckats jobba ikapp sig.

Nu ska jag börja min bloggrunda och försöka läsa ikapp mig hos er.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

