Äntligen slut

Så var första arbetsdagen efter semestern slut. Från och med idag har jag dessutom börjat jobba full tid. Jag har jobbat deltid (50-87,5%) sedan dottern föddes för snart fjorton år sedan och det har varit väldigt skönt. Men rent ekonomiskt så har det kanske inte varit så smart men jag har fått mycket kvalitétstid med mina barn och det är viktigare.

Idag har det varit precis som jag väntade mig på jobbet. Hur mycket som helst att göra samt telefoner som ringer som tokiga. Alla människor anser att deras ärende är det viktigast i hela världen och allt ska fixas omgående eftersom de anser sig ha fått vänta så otroligt länge. Att vi har haft stängt i fyra veckor och att det är första arbetsdagen efter semestern är tydligen inget de över huvud taget reflekterar över. Nej, jag jobbar inte på Försäkringskassan utan på ett privat byggföretag. Men det är samma visa varenda år så man börjar bli van. Jag har, förutom att svara i telefonen, roat mig med all post som kommit under ledigheten samt börjat registrera inkommande fakturor. Det är ungefär det jag har hunnit med idag.

Väl hemkommen så blev det lite middag och efter det så tog maken och jag en liten promenad. Jag köpte en ny stegräknare igår eftersom de gamla jag hade har gett upp. Det hjälpte inte ens att byta batterier i dem. Hittills har jag lyckats gå 9 010 steg idag. Det är faktiskt bra med tanke på att jag jobbar på kontor.

Jag hade kameran med mig på promenaden.

Och så samma bild i svartvitt.

Vilken som är bäst? Jag gillar båda för de har olika kvalitéer.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

