Fototriss del 104: BLANK

Åter igen dags för fototriss och veckans tema är Blank. Tittade mig omkring här hemma och kunde konstatera att visst finns det en hel del blanka saker och en del tomma ytor. Men tomma ytor är tråkiga att fotografera och det mesta som skulle föreställa blankt var, när man tittade genom närbildslinserna, repigt eller dammigt och jag känner inte för att börja damma. Men ni skall få tre bilder på temat i alla fall.

Ett öga är ju blankt. Just detta öga tillhör ett av våra marsvin, Emma.

Motorn på en HD som är kromad har mycket blankt.

Jag kan rekommendera att ni tittar in till Fototrissens websida och tittar på fler kreativa blanka trissar.

14 thoughts on “Fototriss del 104: BLANK

  1. Mimili

    Fin triss – jag gillar ”ögat” bäst, även om marsvin ger mig gåshud;-)

    Tack för din kommentar hos mig!
    Ha en fin vecka!

  2. Beate

    Visst är motorcyklar perfekta modeller om man vill visa ”blank”. Emmas öga var riktigt fyndigt faktiskt. Tror jag tar det som favo:-)

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

