Torsdag och upprop

Okej, det har visst blivit torsdag redan, som Ama de Casa så snällt påpekade. Det bidde inget inlägg igår eftersom den dan bara försvann. Jag vet inte vart men den är borta. Jag har inte riktigt vant mig vid att komma hem ett par timmar senare än. Jag måste lära mig att planera hemmatiden efter det. Vilken dag som helst nu.

Idag hade sonen upprop i nya skolan. Han börjar gymnasiet nu så jag körde honom dit. Eftersom jag har varit en hel del på skolområdet i mitt tidigare liv så guidade jag honom till rätt ställe. När vi stod där utanför aulan och väntade innan han och de andra eleverna skulle gå in så kläcker han ur sig att det känns konstigt. På vilket sätt, frågade jag. Jo, det var att han kände att han passade in bland dessa ungdomar. Under nästan hela sin tid i grundskolan har han varit ensam svensk i klassen men här på gymnasiet var majoriteten svenskar. Han stack inte ut med sitt blonda hår längre. När han och de andra ungarna gick in i aulan och jag var på väg tillbaka till bilen fick jag en klump i magen och blev nästan gråtfärdig när jag tänkte på hur han har haft det genom hela mellanstadiet och högstadiet. Min enda tröst är att han hade bäst betyg i hela sin klass från grundskolan trots de stökiga f.d. klasskamraterna. De lyckades inte knäcka honom. Jag hoppas verkligen att han kommer att trivas i gymnasiet.

Ama, imorgon är det fredag. Kom inte och säg att jag inte har koll. 😉

En liten utsiktsbild över vattnet. Tro det eller ej men vattnet tillhör havet mellan Sverige och Finland.

En vacker blomma jag hittade vid kvällens promenad. Rudbeckia är ett namn som dyker upp i skallen när jag ser den. Har jag tur så är det en sådan och i så fall har jag lärt mig något någon gång. Fantastiskt!

See you!
Bibbi

4 thoughts on “Torsdag och upprop

  1. Alexis LeDiva

    haha… söt bild… på igelkotten… haha.. och så klart du har ju det där som krävs när det gäller fotografering. Du fångar så bra… älskar dina foton…

  2. Anne-Lie

    Även min son har gått i en skola utan många med svensk bakgrund. Han har alltid varit intresserad av studier vilket inte övriga killar var i klassen. Ett tag i åttan var han helt knäckt och ville vara normal! Han ville oxå skolka, skita i läxor, röka och supa ja du vet sånt som hör tonårslivet till ivf om han jämförde med sina klasskamrater! Det gick över;-)) Nu går han på samhällsprogrammet och trivs med att ha andra studiemotiverade i sin klass – även killar!!!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

