Igelkottefredag

Okej Ama, det ÄR tydligen fredag idag. Jag upptäckte det när det var dags att gå hem från jobbet. Vi slutar strax efter två på fredagar och klockan var tio över två när han som skulle stänga idag undrade om jag tänkte gå hem någon gång. Så det var bara att packa ihop sig och åka hem. Plockade upp sonen i skolan på vägen eftersom han slutade samtidigt. Ungarna och jag gjorde ett litet besök hos min far innan middagen. Sedan dess har jag suttit i soffan och slötittat på tv och halvslumrat. För en stund sedan när jag gick ut på vår enorma tomt  (ca 6×6 meter) så upptäckte jag en igelkott mitt på gräsmattan. Jag sprang in och hämtade kameran och tog några bilder.

En lång stund satt den alldeles still. Antagligen för att jag och dottern skrämde slag på den med blixtarna från kamerorna. Sen sprang den iväg in på grannens tomt. Det såg ut som om den låg och tryckte vid grannens soptunna så vi väntade på att den skulle gå vidare så vi kanske skulle kunna få lite fler bilder utan en massa gräs omkring. Vi gick in en stund för att se om den vågade röra sig. Efter ett par vändor ut för att kolla om den rört sig så tittade jag lite närmare på igelkotten vid soptunnan. Kunde konstatera att om den igelkotten rörde sig så hade det varit en sensation. Grannarna har en fotskrapa/borste som ser ut som en igelkotte vid sin soptunna konstaterade jag. Vår lilla söta igelkott hade dragit oss vid näsan och dragit vidare.

Sleeping time. Hoppas jag slipper vakna så många gånger i natt.

See you!
Bibbi

4 thoughts on “Igelkottefredag

  1. Ama de casa

    sv: Vi ska skicka fiolen med svärfar som kommer ner och hälsar på i september. Först ska vi bara kolla med Ryanair om man får ha den som handbagage. Den är lite för lång enligt deras bestämmelser…
    🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

