Nu är det i alla fall lördag

Igår var jag så vansinnigt trött. Natten mellan torsdag och fredag sov jag endast lite sporadiskt. Favoritsysselsättningen var att ligga och vrida sig och slänga av och på täcket och gå upp på muggen lite då och då. Så igår gick jag på dubbla espressos på jobbet. Var lite speedad där på slutet men jag var vaken. Kvällen igår försvann i dvala innan jag stupade i säng. Inatt har jag bara vaknat ett par tre gånger så idag är lite mer på hugget. Inhandling, tvätt och städning stod på schemat och allt är avklarat. Dottern har haft baknoja idag, Hon har gjort havreflarn, muffins med choklad i och just nu håller hon på med amerikanska chokladkakor.

Dags att slappa i soffan. Önskar er alla en skön kväll.
Bibbi

2 thoughts on “Nu är det i alla fall lördag

  1. Janne Hood

    Hej Bibbi,
    fin design på bloggen och matgott i bild.
    Ja, nu skriver jag i bloggform om trav, faktabloggen här och så skriver jag korta saker på FB. Dvs inte så personligt, har inte inspiration´. Om sjukdom har jag valt vara lite opersonlig, privat skriver jag mindre om. Men ja, min sambo fick för ca fyra veckor sedan en hjärnstroke, sjukhus och en till. Tur i oturen, på plats och – ovanligt då hon har en bit kvar upp till femtio. Låg inlagd ca 2-3 veckor, hade först talproblem, men det kom och nu ca 90%. Vänster sida är försvagad, kan inte få tillbaka helt, men hon tränar bra så hon funkar, men ännu sådär. Hon är envis så jag får tvinga henne. Så hon har arbetsterapeut, logoped och någon coach och ja, det är ok efter omständigheterna, medicin osv Min mage fick ju stryk, lugn människa får det osynligt inuti, men ja, på väg. Har dock tappat det stora skrivandet, det nära utan nuet är och tar en dag i sänder. De tog ju tusen tester, röntgen och slangar hit och dit, troligen har den kommit från kroppspulsådern vid hjärtat och slått upp i huvudet. Mycket tur där. Förträngningar i hals, kroppspulsåder – så de vet ej riktigt. Akutsitsen är väl över, men varje dag kan gå ett steg bakåt, det kan vända och bli dåligt och så tär det psykiskt. Personalen nämnde just hjärntrötthet, man drabbas av det vid återhämtningen, möte av vardag, tack vare en bra vokabulr så gick språket bra. Ok, nu tog jag allt, få vet, någon. Sonen är bra och ibland inte bra, det är två sidor av allt. Tack för att du hälsar på, jag läser! Stor kram, Hooden ;*)

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

