En sjuk vecka

Vilken evcka det har varit. Jag blev dunderförkyld i söndags. Ett par dagar senare så var det sonens tur. Ytterligare en dag så hade jag lyckats smitta maken också och i fredags så vaknade dottern med eländet också. Så för tillfället är hela familjen mer eller mindre sjuk. Tidigare i veckan så pratade maken med sin mor och då visade det sig att hennes make dog i lördags. Sorgligt för henne men inget som berör varken maken eller mig särskilt. Mannen i fråga var den mest menlösa människa jag någonsin träffat. Om man försökte föra ett samtal med honom satt han bara och sa ja, hmm och jaha samtidigt som han nickade. Kan inte påstå att jag känner något särskilt inför att han är död. Begravningen ska visst vara en tisdag eller onsdag om någon vecka eller så. Maken åker upp men jag tänker jobba. Jag ser ingen anledning till att jag ska ta ledigt från jobbet för att gå på en begravning för en människa som jag knappt kände och inte sörjer.

Min far pratade med våra grannar på landet i veckan som gick. Jag har ett krig pågående däruppe mot grävlingsj-ln. Vi har grävt ned stålnät m.m. runt verandan för att hindra eländet att gräva sig in igen samt att det stod en grävlingsfälla på tomten när vi åkte. En grävlingsfälla är inte någon liten klen sak men det har visat sig att grävlingen 1. har börjat gräva i min rabatt men inte lyckats ta sig igenom nätet. 2. gått i fällan TVÅ gånger och lyckats bryta sig ut. Vi snackar alltså om en STOR grävling. Så nu har mitt grävlingskrig utökats till att gälla hela byns jägare. Så jag hoppas och håller tummarna för att de tar fantyget och likviderar den så vi slipper ha ett grävlingsbo under huset.

Några bilder som inte har ett dugg med min text att göra.

See You!
Bibbi

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

