Fototriss del 107: Plastic fantastic

Så var det dags för Fototriss igen. Förra veckan hoppade jag över för jag har mått riktigt risigt så min kreativitet har varit långt under noll. Temat för denna veckan är Plastic Fantastic och det är egentligen inte så svårt eftersom man har en hel massa prylar i plast hemma. Så det var bara att välja vilka prylar som skulle få vara modeller. Dessa vann eller hur man nu ska uttrycka sig.

Många fler Fantastic Plastic-bilder hittar ni på Helenas Fototriss-sida.

UPDATE: Bild 1: flugsmälla, bild 2: vattenkanna, bild 3: sax

8 thoughts on “Fototriss del 107: Plastic fantastic

  1. Karoleen

    Vilken rolig tolking, jag gillar detaljbilder på saker – man behöver egentligen inte så mycket innan man vet vad det är för något på bilderna… Man kan hitta så fina mönster på saker som ser helt släta ut – som t.ex. kannan.

  2. Anneli - A'la Foto

    Jag tänkte också ta flugsmällan…fast jag upptäckte den försent..efter att jag letat flera timmar efter plastiga ”snygga” föremål! Jag gillar att du gjort den mittersta på det sättet så man inte riktigt ser vad det är! Det gör mig nyfiken men min spontana gissning är en vattenkanna!

    ha en fin kväll!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

