Attityd

Inspirationsnivån är väldigt låg just nu. Inläggen kommer att bli lite ojämnt publicerade.

Just nu kämpar jag på med min förkylning som har gett mig en ordentlig hosta. Samtidigt kämpar jag på med en tonårig dotter med stora attitydsproblem. Enligt henne är det helt okej för henne att kritisera och hacka på oss andra i familjen men om man säger emot henne eller kritiserar henne så blir hon skitsur. Hon ser enbart andras fel och brister men anser sig själv vara helt felfri och därigenom behöver hon inte tåla att någon talar om för henne hur saker och ting bör vara. Att man som förälder har levt och upplevt en hel del i livet som gett en en hel del erfarenhet av diverse saker är inget hon accepterar. Hon vet bäst i alla lägen. Favoritobjektet för hennes hackande är hennes bror. När jag säger till henne att hon borde lägga ned så får jag bra höra att jag aldrig säger åt honom, vilket jag faktiskt gör ganska ofta. Skillnaden mellan de två är att jag kan diskutera med sonen om rätt och fel medan de samtalen inte går att ha med henne.

Det som stör mig mest med detta tjafs med henne är att hon för det mesta är så förbaskat go och gullig. Normalt är hon så omtänksam och mysig men jag flippar ur när hon uppför sig så där.

6 thoughts on “Attityd

  1. Fibromorsan

    Svimma inte av chocken ;0)
    Haha det låter som om ni har det som min bror’s familj! Han har en 15,5-årig dotter som tydligen också a pain in the ass då och då. Fast mot mej är hon alltid samma goa lilla ängel. Det är fasters tösa det ;0)
    Hoppas jag säger samma sak när hon har tillbringat höstlovet här om ca 1,5 månad LOL
    Ang det jag skrev på bloggen – jag ska försöka få tummarna ur och maila dej så småningom! För många nyfikna ögon på bloggen som jag sa.
    Mår mkt bättre (atm åtminstone) än jag gjorde i somras.
    Många kramar

  2. Ama de casa

    Jag har också varit tonårsdotter. Hade alltid rätt och var helt felfri. Det har och är jag fortfarande 😉
    Nejdå. Det går över. Antar att det är jättejobbigt som förälder att gå igenom den här perioden.
    Det är det ju också för döttrarna med…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

