Måndag kväll

Nu är det ett antal dagar sedan jag gjorde något vanligt inlägg så nu är det väl dags. Det var meningen att jag just nu skulle sitta i judo-lokalen och titta på sonen som tränade men han känner sig inte helt okej från förkylningen än. Han har, precis som jag, en hemsk hosta som har bestämt sig för att ta sin lilla tid innan den ger sig. Så jag gick ner till brorsan och hjälpte honom med ett dataproblem istället.

Lördagen tillbringade jag och dottern i Sickla Köpkvarter och letade en tjock kofta som passade henne. Jag har väl sett nästan alla tjocka koftor där men hon hittade en snygg på Vila till slut. Gissa vad vi sedan gjorde i söndags? Jo, tillbringade drygt en timme i skoaffärerna på Sickla medan dottern försökte hitta ett par höstskor/stövlar som hon kom på att hon behövde eftersom hon vuxit ur de gamla. Till slut tröttnade vi på att leta där och bestämde oss för att åka till det andra stora köpcentrat Forum. Vagabond är en underbar affär med en massa trevliga och bekväma skor. Yes, dottern hittade ett par! Så hon fick en kofta och ett par skor i helgen, vad fick jag? Jo, jag hittade ett så coolt läderarmband på Vagabond för halva priset – d.v.s. 75:-.

Valet har kommit och gått. SD lyckades ta sig in hos de styrande. Tänk att vi har så många förtäckta nazister i det här landet. Anledningen till att de lyckades tror jag år att ingen vågade ta debatter och diskussioner med dem. Hade våra vanliga partiers ledare tagit en debatt med dem så hade de smulat sönder SDs argument och sänkt dem som en stenar i vatten. Men inte gjorde de det. Istället så frös de dem ute från alla debatter så SD fick rejält med uppmärksamhet i media. Klantigt!

Till slut får ni några bilder från igår och idag. De första är tagna på väg till röstlokalen.

Bredvid tågspåret så såg jag den här gjutjärnsgrytan full med regnvatten. Vem ställer en gryta där??? Varför?

See you!
Bibbi

3 thoughts on “Måndag kväll

  1. Alexis LeDiva

    Gillar bilden med spiken i väggen.. väldigt annorlunda och det skulle jag vilja ha som tavla …. fastnade för den på vis sätt.
    Kanon fina bilder som vanligt Bibbi…. Keep up the good work darling.
    kram

  2. Ama de casa

    Ja, nog är det märkligt att SD kom in. Fast jag hoppas innerligt att det inte är så många nazister, utan att det är ett utbrott av missnöje…

    Fantastiska bilder – som alltid 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

