Vad har hänt?

Jag vet att jag är en urusel bloggare just nu men livet kommer emellan. Sedan jag började jobba full tid så hinner jag inte med lika mycket hemma som förut. Vad har då hänt sedan sist? De stora händelserna är att dottern har fyllt 14 år och att vår lilla, söta hamster Ditte har tagit sitt sista andetag. Dottern fyllde år i tisdags och på kvällen när vi kom hem så upptäckte vi att lilla Ditte inte var riktigt pigg. Igår morse när jag klev upp så levde hon men en halvtimme senare hade hon lagt sig på sidan och slutat andas. Begravningen skedde i stillhet. På kvällen for jag hit och dit med ungarna. Sonen till judoträningen, dottern till Sickla och sedan till Maxi. Hem för avlämning av varor och sedan iväg och hämta sonen.

Idag har maken tagit en tur till Ludvika i jobbärende och jag har lyckats vara lite effektiv efter hemkomst från arbetet. Middag, plocka in ren, torr tvätt, köra och hänga en maskin, ja, inte maskinen utan det som var i den. Ytterligare en maskin med tvätt är i gång. Jag har letat upp ett stickmönster på webben och strax ska jag börja med den. Dottern vill ha en tröja och jag får lite mer att roa mig med på kvällarna.

Hämtade ut mimn nya kavel idag. Jag är antagligen lite knäpp men jag blir glad av sånt. Så här ser den ut och bilden är helt ärligt stulen från Bagaren och Kocken där jag köpte den. Jag kan rekommendera den sidan. Snabba leveranser också.

Till slut får ni en bild på regnig höst.

See you!

Bibbi

One thought on “Vad har hänt?

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

