Äntligen hemma

Ja mina vänner, nu är jag äntligen hemma efter en dag av farande hit och spring dit. Dottern och jag åkte till IKEA i förmiddags.När vi kom var det inte så mycket folk där men efter en timme eller så så kryllade det. Och jag menar verkligen kryllade av folk. Till stor del kändes det som att det var småbarnsföräldrar som hade släpat med sig barnen samt sina föräldrar dit på en liten utflykt. Barnen och mor/farföräldrarna verkade inte lika förtjusta i resmålet som själva småbarnsföräldern. Efter ett antal timmar där så lyckades vi ta oss till kassorna  och det gick förvånansvärt snabbt och smidigt att ta sig igenom dem. De flesta kryllarna hade väl inte kommit så långt än. Jag hade fått tag i mitt laptopsstöd, som var huvudanledningen till att vi åkte dit, plus lite ljus och ljusbrickor, en liten låda m.m. Laptopsstödet kostar 39:- men när jag skulle betala i kassan så gick det på över 300:-. Så det kan gå. Billigt för att vara ett IKEA-besök men ändå.

Efter det så åkte vi till Sickla och gjorde några småinköp. Och det är bokstavligen menat. Jag behöver lite schampo, duschtvål m.m. till resan och då ska det ju vara små förpackningar. Till slut kom vi hem och då trodde jag i min dumhet att maken tagit sonen till optikern och hämtat hans nya glasögon. Icke! Sonen hade inte klivit ur sängen halv två. Antagligen förde vi ett sånt himla liv när vi kom hem för strax därefter kom han ner och gjorde i ordning sin frukost. Ytterligare en stund senare så satt han och jag i bilen på väg till Forum för att hämta hans glasögon. Hämta, förresten? Snarare betala lösensumman för dem.

Men nu är jag äntligen hemma och nu tänker jag inte åka någon mer stans idag.

Övriga nyheter om mig. Jag hade svurit på att aldrig gå med i Facebook. Gissa vad jag gjorde igår kväll? Just det, gick med i Facebook. Men jag kommer aldrig att publicera någon av mina bilder där. Upphovsrätten till bilderna försvinner tydligen då. Eller rättare sagt, Facebook tar över mina rättigheter till mina bilder om jag publicerar dem där. Never jag ger upp den.

See You!
Bibbi

2 thoughts on “Äntligen hemma

  1. rasmus1994

    Hej Faster. Tänkte skriva en massa men kom inte på nått. Så det får räcka med dom här raderna (som pappa hjälpt mig skriva)
    Kram från Rasmus

  2. Ama de casa

    När Ikea var nyöppnat i Murcia (6 mil härifrån) skulle vi åka dit och shoppa. Det var typ 150 meter kö. IN till Ikea. När två gick ut släpptes två nya in, osv. Behöver jag tala om att vi åkte därifrån på en gång?

    Du kanske har nån misslyckad bild som du kan lägga ut på FB? 😉 Fast det tror jag inte, du tar alltid så fina bilder!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

