Telefoner, höstlov och foton

Fullt ös på jobbet. Förberedelserna inför bokslutet är i full gång. I torsdags pajade våra telefoner och de fick inte igång dem förrän måndag morgon. Så fredagen var det lugnt på det hållet i alla fall. Problemet var att vi fick igen det i måndags. Attans vad det ringde. Har folk aldrig hört talas om posten? Det är trevligt att skicka brev.

I övrigt har ungarna höstlov så de får sova på mornarna. Fusk, enligt mig. Jag måste fortfarande gå upp klockan 06:00. Hur kul som helst – INTE!! Mörkt när man kliver upp och mörkt när man åker hem och mörkare kommer det att bli innan det vänder. Inte många veckor kvar till första advent nu. Om my, nu måste man börja fundera på julklappar, julkort och julbakningen ska planeras. Tror att jag ska sätta mig med en almanacka och kolla när lussebullar och pepparkakor ska vara klara. Suck!

Så länge får ni lite bilder.

Lite frostbitna, vissna blommor som jag hittade på jobbet.

Likaledes frostbitna blad. Också fotade utanför huset jag arbetar i på dagarna.

Vår lilla Emma gosar in sig i en gammal handduk.

Så här såg det ut igår morse när jag skulle åka till jobbet.

Min julkaktus / novemberkaktus blommar för fullt. Knappt så man ser det gröna för alla blommor. Hur läckert som helst i verkligheten. Tyvärr går det inte att få fram den där överväldigande känslan när man fotograferar den. Att den har två färger beror på att jag alltid tar skott från olika blommor och sedan planterar dem ihop och den här råkade få skott från två olika. Moderblomman till den mörkare rosa är från början av 1900-talet.

2 thoughts on “Telefoner, höstlov och foton

  1. annamis

    Vilken kaktus minsann!!!!
    Jag har själv haft några novemberkaktusar i min ägo men aldrig har de blommat med mer än futtiga 3-4 blommor.
    Din är ju ett riktigt utställningexemplar!!

  2. Ama de casa

    Fantastiska bilder som vanligt! Gullig liten Emma 🙂

    Visst är det orättvist – och extra svårt – att måsta gå upp när andra få ligga kvar och sova…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

