Alla Helgons afton eller allhelgona-afton

Japp, vår egen lilla Halloween. Fast vi klär inte ut oss och går och skrämmer skiter ur omgivningen om vi inte får godis. Vi åker till kyrkogården och tänder ljus och snackar med förfäderna. Eller något liknande. Förfäder och förfäder. Jag tvingade maken att köra mig och dottern till kyrkogården för jag ville sätta ljus på mammas och svägerskans gravar. Jag har druckit en Irish coffee och det är ju inte riktigt lämpligt att framföra ett motordrivet fordon då.

Hade kameran med mig och passade på att ta några bilder under färden dit också.

Det blir lite roliga effekter eftersom vägen inte är så jämn som man kunde önska och bilen står ju inte direkt still heller. Fotografi betyder ju Måla med ljus och det gör man ju verkligen i det här läget. Okej, det blir lite abstrakta bilder man jag gillar dem.

Den här bilden tog jag på kyrkogården med kameran tryckt mot ett träd för att få lite stadga. I bakgrunden håller de på att bygga två bostadshus. Om man zoomar in husen så ser det ut så här.

Det var allt för i dag. See you tomorrow or some other day.

3 thoughts on “Alla Helgons afton eller allhelgona-afton

  1. Janne Hood

    Hej Bibbi,
    den fina fotografen, vilka sköna kvällsbilder med sköna färger tilkl det svarta, mörka. Jo, du kan söka på FB i sökfältet på min email eller Janne Norrdh. Inget hemligt så det kan stå kvafr här 😉 Jag har hittat sex Bibbi, med bild men ingen du :))) Kraam, Janne

  2. anne

    Jag tycker också om att ta mig till kyrkogårdar även om våra gravar är långt borta, man kan tända i minneslunden då.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

