Bortskämda ungdomar

Jag och maken satt och såg den här nya serien om bortskämda ungdomar som SVT visade härom dagen. Visst kan man förfasa sig över hur otroligt bortskämda och lata de är. Men det som programmet framför allt visar är ju hur otroligt dumma deras föräldrar har varit och är. Hur korkad är man inte om man åker hem till sitt barn och lagar alla mål mat, städar, tvättar samt betalar alla utgifter? Hur skall denna unge kunna klara sig själv? Tänk om dessa föräldrar blir sjuka eller dör. Vem ska då tjäna pengarna, köpa och laga maten, städa och tvätta?

Jag har tydligen levt i den villfarelsen att en förälders uppgift är att uppfostra sina barn till självständiga människor. Och den villfarelsen tänker jag fortsätta leva i. Dessa nötter till föräldrar, som inte ger sina barn en chans att bli självständiga individer som klarar sig själva, kan ta sig i brasan. De borde ha använt kondom eftersom de inte klarar av att vara förälder.

4 thoughts on “Bortskämda ungdomar

  1. Peggy

    Tack Bibbi för din kommentar! jo visst funderar jag på ”karriärbyte” men steget dit är långt, tyvärr! Men om jag jämför mitt gamla jobb med det nya så passar det gamla mig bättre! det var vissa omständigheter som gjorde att jag var under isen där och de omständigheterna finns inte där mer 🙂 just nu vet jag varken ut eller in med ska träffa min chef i morgon och prata lite så får jag se vad som händer!
    Kram vännen!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

