De e’ mycket nu

De senaste dagarna har varit väldigt stökiga på jobbet. Vi har haft en rejäl virusattack på minst en dator vilket har ställt till en hel del i nätverket. Nu verkar situationen vara under kontroll så att man kan ägna sig åt sina arbetsuppgifter istället för att leka hjälpreda till våra datasnubbar. Lönerna är på G och allt annat som alltid skall göras. Dessutom har det ålagts mig en hel del andra arbetsuppgifter som jag numera bara skrattar åt att jag skulle hinna med just nu. Om allt bara flöt på så skulle det inte vara några större problem men när man får ägna sig åt virusattacker m.m. så skiter det sig. Ovanpå detta så skall bokslutet arbetas med för revisorn och hans folk vill visst komma åt alla papper för sin del i det hela. Så man skulle kunna uttrycka sig att det är mycket nu.  Vill ni snacka så finns jag oftast på Facebook på kvällarna. Men några bilder ska ni få. Först frost på frusna rosenblad.

Nästa bild är på tallbarr som är täckta med frost.

Jag hittade ett visset grässtrå som var innefruset i is med en vacker yta. Naturen är den bästa formgivaren.

Här har vi ett barr som är sammanfruset med ett visset litet grässtrå med en vacker isformation.

Ja, jag har använt blixt eftersom vädret idag inte har gett något vidare med ljus att fotografera i. Och så ser man isen bättre med lite ljus på.

2 thoughts on “De e’ mycket nu

  1. Peggy

    Tack vännen för dina kommentarer 🙂 och för din award naturligtvis…jag tar itu med den när jag mår lite bättre!
    Jag vilar och stoppar i mig en massa bra för magen grejer men mår väl inte riktigt bra ändå, detta var segt men jag hoppas att jag i slutet av veckan ska må bra igen 🙂
    Kramar!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

