Lila potatismos

Så var det redan tisdag. Första advent på söndag. Någon mer än jag som tycker att tiden rusar iväg värre än vanligt?

Helgen försvann också snabbare än de brukar tycker jag. Jag hade i alla fall bestämt mig för att inköpa nya julgardiner till vardagsrummet. Maken, jag och dottern hittade några som skulle passa på Hemtex så jag köpte fyra stycken. Väl hemma la jag påsen med gardiner i vardagsrummet och gick ut i köket och tog mig en kopp kaffe. Helt plötsligt slår det mig; jo, det är ett fönster och en balkongdörr i vardagsrummet. Två gardiner vid fönstret och EN vid balkongdörren. 2 + 1 = 3 i normala fall men inte när jag köper gardiner. Då var tydligen min tanke två fönster är lika med fyra gardiner. Nu har jag en gardin över. De nya var oupplagda så igår och idag efter jobbet har jag varit pysslig och lagt upp, strukit samt hängt upp dem.

Jag har också inhandlat årets julkstjärnor, d.v.s. blommorna. Jag brukar alltid ha två julstjärnor på var sida om adventsljusstaken i köksfönstret.

På lördag sätts nog ljusstaken upp.

Fick för mig att köpa potatissorten Blå Kongo i helgen. Kul med blå-lila potatismos. Såg lite läskigt ut när jag hade skalat dem.

En vacker lila färg men det ser inte riktigt ätligt ut tycker jag. Men själva moset såg giftigt ut.

Det smakade inget särskilt och såg äckligt ut när jag ringlade lite ketchup på för att få lite bättre smak på det. Slutsats: Jag kommer nog inte att köpa den potatissorten igen. Dyr, färgglad och smakade lila, som sonen uttryckte det.

Nu koncentration på hockey.

One thought on “Lila potatismos

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

