Kallt, kurs och kvällsbilder

Så har man varit på kurs hela dagen. Det var första gången jag åkte kommunalt sedan jag tog körkort och det var inte kul. Jag längtade efter min lilla bil. På kursen/informationen gick de igenom hela det nya byggavtalet. Korvstoppning som det brukar vara vid sådana här tillfällen. Det tar ett tag innan man har smällt allt.

Men attans vad jag har frusit idag trots långkallingar under jeansen, Uggsen på fötterna, dunjacka, halsduk, handskar och öronmuffar. Okej, öronen var varma och jackan och stövlarna höll värmen men jag frös ändå. Jag fattar inte att jag gjorde detta varje arbetsdag i alla dessa år. Antagligen har jag blivit ”lite känslig”. LOL

Jag tog kameran med mig eftersom jag visste attd et skulle vara mörkt när jag åkte hem. På kajen vid Gamla Stan står alltid en stor gran så här års – Stenbecks-granen. Ett perfekt kvällsmotiv.

De hade klätt Katarina-hissen med lampor också. Klart läckert tycker jag.

Nu har jag fått en mugg glögg (alkoholfri) och två minilussebullar och vilken minut som helst kommer jag att sluta frysa.

See you!

One thought on “Kallt, kurs och kvällsbilder

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

