Wikileaks

Så nu försöker makthavarna m.fl. stoppa alla dessa dokument. Vilka blåögda typer. Detta går inte att stoppa, fattar de inte det?! Fick en kommentar av en kille som har skrivit om saken samt länkat till ett antal ställen där man kan hjälpa till.

Så här skriver han:

What is needed now is an international campaign to save Wikileaks. It can be done via the method:  ”I Am SPARTACUS”. We can share the links to adresses where we can find the Wikileaks mirrors on the internet, and we can publish some of the documents on our own webbpages. If 100.000 people does this then we can all make a difference! And publish them as documents or pdf:s on public sites too as scribd: http://www.scribd.com/. (For an example of what you can do on scribd: click here: wikileaks.)

4 thoughts on “Wikileaks

  1. Peggy

    Jo han snodde mina julpengar 😉 jag betalade in 3000 idag….allt går nog på ca 25 000 kanske så jag slänger in lite pengar då och då….tre timmar tog det och det var nog ett av mina värsta besök hos tandis….just nu känner jag mig rätt så knäckt 😦 ska hoppa i säng tidigt tänkte jag…..
    Ha d gott vännen
    Kram

  2. Ping: Jag är Wikileaks! « Sverige är inte världens navel!

  3. Olofb

    Nepp, detta går inte att stoppa 🙂

    Det kallas Streisand-effecten efter att Barbara Streisand gick ut i press och bad folk ”ta bort bilderna” (några nakenbilder som hon råkat glömma på hotell eller liknande). Följden blev att dessa bilder spreds något ofantligt snabbt över internet!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

