Lucia och pepparkakshus

Om ni, mot förmodan, har missat det så är det Lucia idag. Och jag är ledsen. Ledsen och besviken på min underbart söta dotter. I hennes skola så är det åttondeklassarna som står för Luciatåget och eftersom hon går i åttan så skulle hon gå i Luciatåget. Så långt allt väl. Nu på kvällen framkom det att det var HON som var skolans Lucia. Hon ville inte säga något för hon ville inte att jag eller hennes far skulle komma och titta. Okej, jag förstår om hon inte vill att hennes far skulle vara där. Han har en osviklig förmåga att vara pinsam inför sina barn. En särskild begåvning han besitter. Men jag är grymt besviken på att inte jag fick smyga in och ta lite bilder och sen smyga ut. Det kommer att dröja innan jag förlåter henne det sveket.

Igår gjorde vi klart vårt lilla pepparkakshus.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

