Sammanfattning av 2010

God fortsättning! Hoppas att din nyårsafton var trevlig och att 2011 blir ett bra år för dig.

Min egen nyårsafton var lugn och trevlig tillsammans med man, barn och min far. Åt och drack gott samt spelade spel och kort. Skålade in det nya året och gick ut för att försöka ta några bilder på fyrverkerierna. Snöstorm är inte det lättaste vädret att försöka fotografera i normalt och om man dessutom riktar kameran uppåt så blir det inte bra bra bilder. En bild lyckades något sånär.

Men det var 2010 som jag hade tänkt att skriva om så här på 2011 års första dag.

Rent personligt måste jag nog säga att 2010 var ett bra år. Ingen mig närstående dog. För mig är det ett bra år när ingen jag tycker om eller älskar går och dör. Det har varit lite väl mycket sådant sedan 1997. Okej, min svärmors make gick och dog här under hösten men det var ingen människa som stod mig nära och jag sörjer inte.

Det datum som var det bästa under året var nog den 13 april. Det var då jag körde upp för mitt körkort och klarade mig på första försöket. Direkt efter uppkörningen så åkte maken och jag till bilfirman för att hämta ut min lilla VW Polo som han köpt till mig. Har jag inte en underbar make?! Så numera kör jag både till och från jobbet och en hel del i övrigt också. Skitkul!

Sen åkte vi upp till landet en långhelg i juni för att öppna och städa ur huset. Där och då övergick jag från att tycka illa om grävlingar till att hata dem samt att förklara dem krig. Jävla ohyra! Kriget pågick under hela sommaren och hösten. Byns jägare engagerade sig, till min stora lycka. Den lyckades förstöra grävlingsfällan två gånger om men till slut så lyckades de fånga den i en fälla och avliva eländet. Tack, Hasse! Jag är dig evigt tacksam för det.

Sonen gick ut grundskolan och slapp sin stökiga klass. Han började också gymnasiet i augusti och nu trivs han i skolan med vettiga och trevliga klasskompisar. Dottern går i åttan och lyckades vara skolans Lucia utan avslöja den detaljen för mig. Jag är fortfarande mycket besviken på henne för det. Det hade varit jätteroligt att få se henne som Lucia. När jag gick i skolan så var jag med i Luciatåget alla år utom det sista men eftersom jag är rödhårig så fick jag aldrig vara Lucia. Vanligen så valde de en brud med långt, ljust hår. Någon gång kanske hon fick vara mörkhårig som orginalet men rödhårig? Glöm det.

Smolket i bägaren är makens besked om prostatacancer men det ska lösa sig det också eftersom det upptäcktes i ett så otroligt tidigt skede. Nu ska han bara bestämma sig för strålning eller operation.

Men om man ska sammanfatta året så var det ett bra år för egen del. Jag vet att många har haft det skitjobbigt och jag är tacksam för att jag inte är en av dem, det här året i alla fall. Det har varit så många år tidigare som har varit störiga med sjukdomar och dödsfall så jag är glad för varje år jag slipper det.

ETT GOTT NYTT ÅR 2011!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

