Ytligheter och sånt

Idag var det rea på Best of Brands. De började med 30% tidigare i veckan och idag var det då dags för 50%. Så då åkte jag, dottern och maken dit. Träffade naturligtvis på min kära arbetskamrat och hennes man. Alltid trevligt. Jag hittade tre tröjor och dottern en t-shirt. Men jag tycker att folk är lite jobbiga på sådana där reor, framför allt en del kvinnor. De river och sliter åt sig en massa kläder utan att kolla storlekarna och sedan in i provrummen. Där bosätter de sig i minst en halvtimme för att prova alla dessa kläder som inte passar dem medan vi som faktiskt kollat storlekarna står och väntar och väntar och väntar. Stööön! Jag var inne i provrummet i max tre minuter när jag provade mina tröjor. Fattar inte vad som tar sådan tid för de andra.

Nu är jag klar med genomgången av alla mina bilder och allt är kopierat till en extern hårddisk också. Jag har bestämt mig för att scanna av en hel del av gamla foton så jag kopplade in vår gamla scanner till datorn. Försökte hämta drivrutinerna på Epsons hemsida. De fanns inte till Windows 7. Okej, tänkte jag och hämtade hem drivrutinerna till den senaste Windows-versionen de hade – Windows 2000. Sa jag att scannern är från stenåldern? Installerade och … det funkade inte. Min dator vägrar att adoptera scannern. Vete tusan om de ens snackar samma språk eftersom de vägrar att prata med varandra. Maken står här bredvid och gnäller över att jag inte installerar drivrutinerna tills cannern och talar om för mig att han minsann kommer att kunna fixa det. Visst! Lycka till!

Lite inredning eller utredning kanske man ska säga. En gardin för utomhusbruk.

One thought on “Ytligheter och sånt

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

