Jul-slut och sommarlängtan

Jaha, mina vänner. Nu har julen förflyttats till lådor och förråd för den här gången. Ser dock att jag har missat en grej som dottern placerat ut. Nåja, den får jag ta bort vid tillfälle. Kommer antagligen att vara kvar till midsommar då minnet är väldigt selektivt.

Jag tror att jag har lyckats övertala maken om att vi till nästa jul ska inhandla en stycket VIT julgran. Ja ja, jag vet att det finns vissa insnöade traditionalister där ute som sliter sitt hår och stönar i förtvivlan över min önskan om en vit julgran. Men nu är det så att jag har genom åren samlat på mig en massa fina julgransprydnader från Georg Jensen. Dessa är förgyllda saker som hänger i röda vackra band. Dessa vackra saker syns knappt i en grön gran medan de skulle framhävas mot en vit bakgrund, d.v.s. en vit gran. Likaså skulle de röda kulorna också stå ut ordentligt mot den vita bakgrunden. Slutledningen, för de som klarar av en sådan sak, blir att jag skulle få en otroligt vacker gran då. Punkt!

Dottern och jag har odag fått våra hår omhändertagna av proffs. Vi har varit på SACHAJUAN och klippt oss. Hon toppade sig bara för hon har bestämt sig för att spara ut till långt hår igen. På mig klipptes det en 5-6 cm eftersom jag har för vana att springa till frisören så ofta som … en gång om året. Dessutom packades håret in vilket var välbehövligt. Så nu är jag skitsnygg i håret och attans den som vågar säga något annat.

Ärt det någon mer än jag som saknar det där stora lysande klotet på himlen samt värmen det brukar skänka oss under en annan del av året? Var i hela friden är den – solen alltså? Det är ju nu när man är ledig på helgen som den skall lysa ut av bara den. Jag har brist på de vitaminer som den ger. Jag får trösta mig med en bild som är tagen den 14 juli 2010. DÅ var det minsann sol och varmt. Åh, jag längtar.

Underbar lördagskväll på er.

One thought on “Jul-slut och sommarlängtan

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

