Fototriss del 122: STÄNGD

Veckan triss-tema är alltså Stängd. Min första tanke var stängda dörrar av olika slag men den tanken slog jag bort efter att ha sett mig omkring och konstaterat att jag inte har några fotomässiga dörrar. Mitt på dan tog maken och jag oss en liten promenad för att få lite dagsljus in i kroppen. Jag tog som alltid kameran med mig och fick ihop min triss.

Först en båt som är inSTÄNGD.

På nästa bild är det verkligt Stängt. Det lilla huset tillhör sommarverksamheten i området.

Och till sist en brygga som är stängd för sin huvudsakliga uppgift; att hoppa i vattnet och bada ifrån.

Vad då, jag längtar väl inte efter sommaren? Jo, jag erkänner. Jag längtar efter sommaren något vansinnigt.

Fler fina Stängda trissar hittar ni HÄR:

13 thoughts on “Fototriss del 122: STÄNGD

  1. Ama de casa

    Ja, nog såg det stängt ut där alltid 🙂

    sv: Jag minns faktiskt inte riktigt var det där shoppingcentrat låg, men det var i alla fall inte i Edmonton, för där har vi aldrig varit 🙂

  2. Anni

    Vilka härliga bilder på vemodig vinter – inte utan att de får mig att tänka på boken ”Trollvinter”, du vet när Mumintrollet vaknar upp ur sitt ide…

  3. Bildgatan

    Det är mycket som känns stängt om man tar en promenad så här mitt i vintern och du har fångat en bred variation på temat.

    Känns långt ifrån en varm sommardag med hopp från bryggan.

  4. Gammelsmurfen

    För många många år sedan tog jag en liknande din understa. Brygga med is nedanför. På en skylt på bryggan kunde läsas: varning för huvudhopp….

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

