Lite ditt och datt

Så var det fredag kväll och dags att försöka få till ett inlägg. Jag skriver inte vettigt inlägg för det vet man inte i förväg.

Har läst lite i Aftonbladet och Expressens nätupplagor. Det görs uppror lite här och var i arabvärlden. Folk verkar ha tröttnat på sina förtryckare. Att dessa maktfullkomliga dårar inte fattar att folk tröttnar till slut och störtar dem. Det är ju bara att läsa historieböckerna så kan de se att ingen tyrann har fått sitta i orubbat bo hur länge som helst. Heja på, ge inte upp, slåss för er frihet!

Sen skrivs det mycket om elräkningar. Det verkar vara en kombination av kall vinter, dåliga elavtal och giriga elbolag. Okej, för fri marknad men det finns ju vissa samhällsfunktioner som vi en gång kom överens om att det skulle skötas av staten typ sjukvård, äldrevård, energi, utbildning m.m. just för att slippa sånt här. Allt blir definitivt inte bättre av att släppas fritt så marknadskrafterna får roa sig. Den där grundtryggheten som har funnits i vårt vackra land har börjat vittra sönder. Kanske dags för Reinfeldt & Co att återta kommandot över vissa delar igen? Inte på det sättet som sossarna vill men en del grundidéer hos dem är ju helt okej. Men jag tänker inte ge mig in i något partipolitisk resonemang just nu.

Läste också om en pisse-nisse som har roat sig som, mer eller mindre professionell, nätmobbare under en längre tid. Han är till och med portad på livstid från Flashback. Och med tanke på vad som tillåts där så måste han ha vara ett riktigt vidrigt as. Men mest troligt är dock att han är en mycket, mycket liten människa med väldigt mycket instängd ilska mot världen. Patetisk typ.

För att övergå från nyhetskommentarer till personliga reflektioner. Mina psykiska krafter funkar inte; det är fortfarande vinter där ute. Jag önskar mig 20-25 grader varmt och solsken men varje gång jag går ut blir jag lika besviken. Svinkallt och en massa snö. Suck!

Som avslutning får ni en bild på mitt armband från Pandora som jag fick i julklapp av min älskade man. Igår fick jag en ny berlock till det. En morot/belöning för att jag lyckats gå ner ytterligare ett kilo. Jag har bestämt mig för att belöna mig själv för varje kilo jag går ned med en berlock till armbandet. Inte någon av de dyra berlockerna men det finns så många fina för ett vettigt pris. Dessutom bantar jag inte utan tar det lugnt så att jag, förhoppningsvis, får behålla vikten och då blir det ju inte inköp så ofta. Den nya är den blå glasberlocken.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

