:-( GNÄLL

Nu är den förbannade vintern här. En obeskrivlig plåga. Okej, jag vet att orginaltexten handlar om sommaren men jag tycker den passar bättre in på vintern.

I form av snöstorm den här gången. Jag har skottat snö två gånger sedan jag kom hem. Känns riktigt bra med en nacke som gått i strejk. Ryggen mår ju väldigt bra av skottningen också. Framför allt som man hela tiden lyckas att använda benen istället för ryggen när man lyfter spaden. INTE!!!! Så nu har jag ont i både nacke och rygg p.g.a. att han som normalt skottar har åkt iväg. Maken alltså. Han drog iväg till Dalarna i morse innan snöstormen hittade hit och han kommer inte hem förrän imorgon när skiten har dragit förbi och jag har skottat undan det mesta. Enda trösten är att min lilla bil får stå i garaget i natt så jag slipper skrapa rutorna imorgon bitti. I gengäld så kommer jag antagligen att vara tvungen att skotta för att över huvud taget ta mig ut ur huset och in i garaget. Jippi. Jag som verkligen älskar kroppsarbete på morgonen. INTE!!!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

